Times changes front page headline wrongly stating former Russian spy Sergei Skripal had died - Press Gazette

Times changes front page headline wrongly stating former Russian spy Sergei Skripal had died

The Times had to change an error on the paper’s front page last night after its headline claimed former Russian spy Sergei Skripal had died when he is in fact still in a critical condition in hospital.

The error was shared by the BBC’s Neil Henderson on Twitter who shares images of the papers’ front pages before they hit the newsstands the next day. It read: “May set to hit back at Russia over spy death”.

The headline was met with confusion on social media, with several users pointing out that Skripal and his daughter Julia – who were attacked with a nerve agent in Salisbury on 4 March – were still fighting for their lives.

Russian state-sponsored news outlet Russia Today picked up on the error in a news report, saying: “It’s either fake news or The Times knows something we don’t…”

In a leader column on Friday, RT gave the Times – along with the rest of the British press – a bashing over speculation about who attacked the Skripals.

It said: “An ex-spy is in a critical condition this week – fact. But that alone makes for a pretty boring story about Sergei Skripal and his exposure to poison. So, the British press has typically decided to fill the gaps with theories.”

It said: “All the papers made it clear who they were blaming, suggesting it is impossible for anyone to get hold of the nerve agent that was used in the incident without “state support.”

“The timing also became a focus of the journalists-turned-police-investigators at the Times Towers.”

The attack on Skripal has been compared to that on former Russian spy Alexander Litvinenko in 2006.

Litvinenko was poisoned with radioactive polonium in a lethal attack that a UK public inquiry concluded had “probably” been approved by Russian President Vladimir Putin.

Press Gazette understands The Times corrected its front page mistake within five minutes, changing it to: “May set to hit back at Russia over spy attack” before any copies were printed with the inaccurate headline.

The paper wasn’t the only one to make the error, with the Frontline Club also tweeting about its upcoming event: “Who killed Sergei Skripal?” to its 32,000 followers this morning.

The tweet has since been deleted and the name amended to “Who attacked Sergei Skripal?”



Press Gazette's must-read weekly newsletter featuring interviews, data, insight and investigations.


2 thoughts on “Times changes front page headline wrongly stating former Russian spy Sergei Skripal had died”

  1. The first responders sent Yulia to hospital by air ambulance and Sergei by road. Meaning that Sergie’s case was considered less urgent. So either Sergei wasn’t as badly affected as Yulia – in which case why is he still in hospital? Or else he was already dead

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *