Dismiss

Prince Harry files phone hacking claim against Sun and Mirror publishers

Prince Harry, the Duke of Sussex, has filed a phone hacking claim against the publishers of the Sun and Mirror newspapers.

The claim against Sun publisher News Group Newspapers dates back to the early 2000s, when the News of the World was still in print.

The Sunday tabloid closed in 2011 amid allegations of phone hacking, which led to the Leveson Inquiry into the culture, practices and ethics of the press.

An NGN spokesperson confirmed the claim had been issued but did not comment further.

The claim against Mirror Group Newspapers covers the period when the Daily Mirror was edited by Piers Morgan. MGN declined to comment.

Prince Harry’s legal action against the tabloid publishers was first revealed by investigative news website Byline Investigates.

It was filed on 27 September, shortly before his wife Meghan Markle issued a privacy and copyright claim against the Mail on Sunday.

The Duchess of Sussex is pursuing the Mail in the High Court over its decision to publish a private letter she had written to her estranged father, which she claims was unlawful.

The Mail on Sunday  said it would “vigorously” defend the case.

The same day as his wife’s legal action was announced, Prince Harry published a lengthy statement condemning what he described as tabloid media “bullying”.

He said the Duchess had become “one of the latest victims of a British tabloid press that wages campaigns against individuals with no thought to the consequences…”.

Picture: Reuters/Siphiwe Sibeko

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *