Telegraph spikes Greenslade article

By Jon Slattery

There is speculation about Roy Greenslade’s future as the Daily Telegraph’s media commentator after the main article planned for his pages on Tuesday this week was pulled.

The article, which said the Press Complaints Commission meeting this week would discuss the "City Slickers"

case, was published on the MediaGuardian website instead.

Greenslade refused to comment on the reasons, but Telegraph insiders say editor-in-chief John Bryant was unhappy with the article and told Greenslade he could "place" it elsewhere.

Greenslade had just one column in the Telegraph’s business section on Tuesday, with his normal spread replaced by a feature on Vodafone.

Greenslade joined the paper last October from The Guardian when the Telegraph was edited by Martin Newland. But Newland resigned suddenly six weeks later, which has fueled speculation that Greenslade does not fit in with the new regime at the Telegraph.

In his rejected article, Greenslade revealed the subject of the City Slickers was tabled for discussion only after he had "lobbied" several commissioners following the PCC’s initial rejection of his request to put it on the agenda.

His request followed evidence which emerged in the recent trial of former Slicker James Hipwell, who was jailed for three months after being found guilty of conspiracy to breach the Financial Services Act in a "tip, buy and sell" share scam.

Greenslade claims the trial showed that the then editor of the Mirror, Piers Morgan, had bought more Viglen shares, tipped by the Slickers, than had been revealed at the time.

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two + 7 =

CLOSE
CLOSE