Sunday People pays damages to Sir Roger Moore over false interview claim

The Sunday People has agreed to pay undisclosed damages to actor Sir Roger Moore over after falsely claiming to have landed an exclusive interview with the former James Bond star.

Moore took action against the paper over an article headlined “I’ve had Moore woman than James Bond”, which claimed he recently spoken exclusively to the Sunday People “and made comments to our journalist about his private life”.

But in an apology published yesterday the paper admitted: “We now accept that Sir Roger did not give an interview to our reporter and did not make the comments that were reported in the headline.

“We apologise for any distress and embarrassment our article has caused to Sir Roger Moore and we have agreed to pay him damages and legal costs.”

In October 2011 Moore’s wife, Lady Fristina Moore, accepted substantial undisclosed libel from the Daily Mail claims she lived with a "playboy" while knocking around the French Riviera in her youth.

 

MORE ON THIS STORY : 

Tags: 

Sign up for our free weekly digital magazine, Press Gazette Journalism Weekly, and daily newsletter
To contact Press Gazette with a story call 0207 936 6433
or email pged@pressgazette.co.uk
To advertise, please call 0207 936 6764.