The Sun

By PA Mediapoint | 30 Oct 2014
Clodagh Hartley (pictured) is on trial at the Old Bailey accused of paying Her Majesty's Revenue and Customs press officer Jonathan Hall around £17,000 for story tips over a period of three years.
By Court News UK | 30 Oct 2014
Psychiatrist Dr Kevin Murray, who believed Peter Sutcliffe was not a murderer, said the public should not have been told Gonzalez had killed himself in a maximum security hospital.
By Court News UK | 29 Oct 2014
The mother of a teenager killed in a gliding accident questioned how The Sun almost instantly discovered her grief-stricken family's address, a court heard.
By Court News UK | 28 Oct 2014
A senior reporter at The Sun used a soldier to keep close tabs on the movements of Prince Harry (pictured, Reuters) when he was deployed to Afghanistan, a court heard today.
By Court News UK | 27 Oct 2014
Lesley Langshaw said staff knew stories about Yorkshire Ripper Peter Sutcliffe and Rachel Nickell's killer Robert Napper were being passed to the press.
By PA Mediapoint | 22 Oct 2014
Scott Chapman, 42, was allegedly paid £40,000 for a string of stories about the child killer's time behind bars after he was jailed for child porn offences in 2010.
By Court News UK | 22 Oct 2014
The journalist made a number of expense claims for a "Surrey police contact" who handed over photographs and scoops, the court heard.
By PA Mediapoint | 22 Oct 2014
Scott Chapman is on trial at the Old Bailey accused of accepting £40,000 in exchange for tips about Venables while he was in jail for child porn offences in 2010.
By Court News UK | 21 Oct 2014
Detectives and staff at Broadmoor Hospital leaked details of spree killer Daniel Gonzalez and Yorkshire Ripper Peter Sutcliffe to the tabloid press, a court heard today.
By William Turvill | 21 Oct 2014
Dewani’s wife, Anni, was shot dead after a taxi she was sharing with her husband was hijacked in Cape Town on 13 November 2010 where they were on their honeymoon.
By William Turvill and Press Association | 21 Oct 2014
The story, from 29 July, was brought to the attention of the new press regulator by Conservative MP Dr Sarah Wollaston.
By PA Mediapoint | 20 Oct 2014
A "mole hunt" was conducted at the high security psychiatric hospital to find where the tip-offs which led to exclusive stories in the newspaper were coming from, Kingston Crown Court was told.
By William Turvill | 17 Oct 2014
Accessing the phone records of The Sun was “the very first thing” the Metropolitan Police did in its investigation into Plebgate, a lawyer for the paper has revealed.
By PA Mediapoint | 16 Oct 2014
The group of editors and reporters bought confidential information about members of the Royal Family, celebrities, notorious inmates, "the famous, not so famous and the infamous", Kingston Crown Court heard.
By PA Mediapoint | 14 Oct 2014
Scott Chapman shared a third of his earnings from The Sun, News Of The World, Daily Mirror, Sunday Mirror, Sunday People, Daily Star and Daily Star Sunday with his ex-partner Lynn Gaffney, prosecutors allege.
By Dominic Ponsford | 13 Oct 2014
Brooks Newmark has resigned as an MP after The Sun on Sunday revealed he was having a two-year extra-marital affair.
By PA Mediapoint | 13 Oct 2014
Six journalists and senior newspaper executives are going on trial accused of plotting with public officials in pursuit of exclusive stories at The Sun newspaper over nine years.
By William Turvill | 08 Oct 2014
The Guardian (editor Alan Rusbridger pictured, Reuters) has become the third national newspaper to condemn the use of the Regulation of Investigatory Powers Act against journalists in its editorial.
By Dominic Ponsford | 07 Oct 2014
Former Lord Chancellor Charles Falconer has said the police were wrong to use the Regulation of Investigatory Powers Act to seize phone records and identify sources of The Sun and Mail on Sunday.
By William Turvill | 06 Oct 2014
According to The Mail on Sunday, David Axon is suing the MoD for £300,000 after a press officer allegedly sold the story for £5,000 in December 2004. He claimed that as a result of the leak his “reputation [was] sullied in the national press”.

Pages