Site apologises to editor over BNP allegation

The Hold the Front Page website has apologised and agreed to pay
compensation to an editor it falsely described as being a press officer
for the British National Party.

Danny Lockwood, editor of the
Dewsbury and District Press, took legal action against
Northcliffe-produced Hold the Front Page after it was wrongly stated on
the site’s “Who’s Who”

section that he was the press officer for the BNP “from 1993-present”.

In
an agreed statement, Hold the Front Page said it accepted that the
allegation was and is totally false. “Mr Lockwood tells us that he has
never been the press officer for the BNP, or a supporter of the BNP and
that he does not hold racist political views.

“As soon as we were informed that this information was incorrect, we removed the statement from our website.”

Lockwood,
who is also to receive his legal costs, told Press Gazette: “I am
really glad that it’s all over and out of the way. We still don’t know
how it got onto the site.”

He would not comment on the size of his compensation other than to say: “I am not retiring.”

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four − one =

CLOSE
CLOSE