Scottish weekly reprinted after front-page sex offender pic blunder


Scottish weekly the Dumbarton and Vale of Leven Reporter had to recall hundreds of copies of the paper and issue a front-page apology after identifying the wrong man as a sex offender.

The paper carried a picture of a man on pages one and four that it claimed was a convicted sex offender, but the picture was actually of a supermarket worker who had no connection to the story.

Hundreds of copies of the paper were recalled and reprinted when the error was spotted.

In its apology the Clyde Weekly Press title said it was “happy to set the record straight” and apologised to the man and his family for “any distress our article has caused”.

The Reporter currently sells around 3,700 copies a week.

In April 2010 the South Wales Evening Post had to issue an apology after incorrectly identifying a man it said had engaged in sexual activity with two young girls.

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 − 1 =

CLOSE
CLOSE