Nationals

By William Turvill 22 September 6:19
Mark Shenton was sacked by Express Newspapers last December after photographs of him on a gay porn website in the United States were brought to the attention of his employer. He is now suing the publisher for unfair dismissal. Shenton, who is gay, was paid a monthly retainer for writing a weekly column in the Sunday Express between April 2002 and December 2013. He also wrote, and continues to write, for other publications, such as The Stage. But he considered the Sunday Express his employer.
By William Turvill 20 September 9:31
Daily Telegraph journalists have told how they and colleagues from the Daily Mail and Daily Express were "barred" from Alex Salmond's first press conference after the Scottish independence referendum.
By William Turvill 19 September 10:33
Kate and Gerry McCann took issue with a front-page Insight story from last year, which the couple said suggested they had kept "secret from investigating authorities a crucial piece of evidence concerning the disappearance of their daughter".
By William Turvill 19 September 9:42
Press Gazette understands the Foreign and Commonwealth Office issued guidance to editors when the news broke yesterday afternoon urging that John Cantlie not be named.
By PA Mediapoint 18 September 15:51
Paul Randall, 49, found out the model was at a Westminster police station where he worked on 25 October 2006 and rang the tabloid newspaper which dispatched a photographer to the scene.
By William Turvill 18 September 11:51
The Metropolitan Police does not appear to know how many times it has seized the phone records of journalists and news organisations.
By Dominic Ponsford 18 September 10:42
News Corp has urged the European Commission to take action to stop Google using its dominant internet search platform to “eliminate competition”.
By Dominic Ponsford 17 September 10:44
A former Met Police commander with 30 years' experience in the force has publicly backed Press Gazette’s campaign to stop the police spying on journalists.
By William Turvill 17 September 8:49
Google has removed the link to the 2003 story, about Tim Blackstone, under certain search terms.
By Axegrinder 16 September 15:52
Being as impartial as the BBC, Axegrinder hasn't - and won't - be giving his opinion on The Guardian's new membership scheme - in which ‘patrons’, for £60 a month, can enjoy a “backstage pass” to the paper.
By Dominic Ponsford 16 September 14:58
The Times, Sunday Times and Sun today completed their move to a new building at London Bridge which News Corp’s chief executive Robert Thomson said would be a “monument to meritocracy”.
By William Turvill 16 September 13:22
Leapman (pictured by Mike Gunnill) was convicted of raping a woman in July after previously being found guilty of downloading child sex abuse images.
By William Turvill 16 September 11:44
McFadden, who plays Phil Mitchell in the BBC programme, sued News Group Newspapers for the interception of his voicemails, and the Met Police for selling private information about him to the paper.
By William Turvill 16 September 10:51
Although they are all based in close proximity, sharing a floor in Northcliffe House below the Mail titles, Rajan emphasises that The Independent maintains independence from the Independent on Sunday, i and the website - and even more so from the Evening Standard and London Live - managing them in a "collegiate way".
By Dominic Ponsford 15 September 11:38
Only one Scottish Sunday newspaper has backed a ‘yes’ vote in this week’s Scottish referendum with the rest either sitting on the fence or backing a ‘no’.
By Press Gazette 15 September 10:46
The Financial Times today unveiled its first print edition redesign since 2007.
By Cleland Thom 13 September 17:16
A new restriction on reporting Scottish courts went largely unnoticed, but will have a serious affect on crime reporting north of the border.
By PA Media Lawyer 12 September 11:22
Mahmood, known as "the fake sheikh", who is currently suspended from The Sun, came under scrutiny earlier this year with the collapse of the trial of singer Tulisa Contostavlos for alleged involvement in a drug deal.
By Dominic Ponsford 12 September 8:55
The Daily Telegraph has become the last newspaper to be censured by the PCC after it published details after needlessly identifying the wife of a convicted paedophile.
By PA Mediapoint 12 September 8:37
The journalist, who cannot be named for legal reasons, appeared before a judge at the Old Bailey alongside Trust worker Alan Hagan, 47.

Pages