Nationals

By Dominic Ponsford 25 November 20:35
The Metropolitan Police has been supplied with the phone records of some 1,700 News UK employees after a mistake by Vodafone.
By Dominic Ponsford 25 November 18:19
Journalists at Express Newspapers have urged owner Richard Desmond to halt cuts which will see the businesss team reduced to one, TV pages completely outsourced and regionalised sport pages stopped. Express Newspapers is currently seeking to cut 200 editorial jobs reducing total headcount (full and part-time) to 450.
By Dominic Ponsford 24 November 15:29
Vitriolic media coverage which portrayed Rebekah Brook as a “figure of hate” made it impossible for her to receive a fair trial, her lawyer Angus McBride has alleged.
By Court News UK 24 November 15:15
Jamie Pyatt, 51, said payments to police officers and other public officials were common knowledge among journalists and senior editors at the daily tabloid.
By Axegrinder 24 November 14:11
Unveiled last week, the UKIP Goggles extension changes the words Euro, France and Scotland to Funny money, Frogs and Colony respectively when web browsing on Google Chrome.
By Court News UK 24 November 10:37
Jamie Pyatt, 51, who is accused of of paying public officials for confidential information at The Sun between 2002 and 2011, described his 2011 arrest as "awkward" and "distressing".
By William Turvill 24 November 8:21
Sister to the Herald, Sunday Herald and the Evening Times in Scotland, the title has promised to "fly a vibrant flag for independence".
By William Turvill 21 November 12:26
The Herald and Times Group is Scotland is reportedly planning to launch a new daily newspaper supporting independence.
By PA Mediapoint 21 November 10:45
The former News of the World editor and Downing Street communications boss left Hollesley Bay, an open prison in Suffolk, this morning.
By Court News UK 20 November 14:25
The freedom of the press is at stake after a Sun reporter was dragged through the courts for “doing her job”, the Old Bailey heard today.
By Court News UK 20 November 14:07
Jamie Pyatt, 51, the newspaper's Thames Valley district reporter, said a succession of sixth form pupils sold him tales of the latest scandal from the private boarding school.
By William Turvill 20 November 11:06
Political journalists have expressed surprise and concern after research by Press Gazette revealed that the 20 main central Government departments employ nearly 1,500 communications staff.
By Court News UK 20 November 10:08
The trial of a reporter accused of paying a government official for stories 'is not about The Sun newspaper as an institution', the Old Bailey heard.
By PA Mediapoint 19 November 17:57
The "Plebgate" row was "just a quirky incident with a gentleman on a bicycle who had the hump", the High Court has heard.
By PA Mediapoint 19 November 14:54
The police officer at the centre of "Plebgate" has denied at the High Court that the words he attributed to former Government chief whip Andrew Mitchell were an "invention". Mitchell's QC, James Price, challenged Pc Toby Rowland that he gave his version of their September 2012 encounter in Downing Street to justify giving the Cabinet minister a warning under the Public Order Act.
By Court News UK 19 November 8:58
Pharo yesterday denied knowing that a Broadmoor healthcare assistant, an alleged contact of reporter Jamie Pyatt, was a public official.
By Court News UK 18 November 14:19
The 40-year-old is accused of arranging payments of £17,475 to senior press officer Jonathan Hall over a period spanning more than three years, in exchange for tips.
By Court News UK 18 November 12:56
Chris Pharo (pictured, Reuters), 45, the head of news, said he did not ask where stories had come from because he was too junior to "police" the newsroom.
By William Turvill 17 November 14:36
The Guardian’s Readers’ Editor has questioned the paper’s decision to lead an application to the court to be able to name 16-year-old teacher killer Will Cornick.
By Court News UK 17 November 13:28
Chris Pharo, 45, said Brooks, who edited the paper for six years between 2003 and 2009, had the final say on vast amounts of payments made by the tabloid paper.

Pages