Grazia says sorry over Kate Winslet eating claims

Grazia has apologised to actress Kate Winslet, after she threatened to sue the Emap weekly over claims she visited a diet doctor.

At last month’s Baftas, Winslet told BBC Radio One’s Newsbeat that the story was “categorically untrue” and that the piece suggested she — having been publicly vocal on the pressures to diet excessively — was being hypocritical by seeking treatment for weight loss.

This week’s Grazia carried a prominent page three apology to Winslet. It stated that the article in issue 102 of the magazine was published “in good faith” but that Hollywood doctor Dr Yi Pan’s quote saying he helped Winslet with her weight was not true.

On the implication from the original report that Winslet was being hypocritical, the new Grazia statement continued: “It has been pointed out to us that our article, therefore, suggested she had been lying to the public when she said this [that she was against pressure to be skinny]. We are happy to make it clear that our article was not intended to suggest any such thing.”

The statement goes on to say that the publication was satisfied that although Winslet received treatment from Yi Pan, she did not seek any weight loss treatment from him.

Grazia said it would make an unspecified donation to the charity of Winslet’s choice.

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

10 + 16 =

CLOSE
CLOSE