Dog watches dog 13.03.03

Police assault mum in court

This Hereford Journal headline was sent to the kennel by Worried from Hereford, who writes: “Is this rough justice Hereford style – or do they just do things differently in the sticks?”

It’s official: Julie makes it up as she goes along

An “A-ha!” moment for the Irish, ME sufferers, Kosovan refugees and many others, all of whom have been maligned at various times by Guardian columnist Julie Burchill. Appearing on BBC TV’s A Year in the World of BBC Four on BBC Two, Burchill let slip the following clue as to her approach to the column: “I’ve written about it before but never really thought about it.”

Gowers avoids Oriental curse

Before he left, former Financial Times editor Richard Lambert, above, told his successor Andrew Gowers that the next editor would be cursed for 1,000 years if the FT didn’t do an Asia edition.

Gowers, below, has evidently heeded the threat. The Pink ‘Un is launching its Asia edition this autumn.

Its editor and publisher John Ridding said somewhat nervously: “Obviously, we have been keen to avoid that.”

He’d better succeed with the new venture or Lambert might be found sticking pins in a wax effigy.

Two Wrights make a wrong

The Press Association’s online brochure features samples of some of its wares, including this Me and My Health feature about Ian Wright. It’s a fine piece of work to PA’s usual high standards, about the travel writer and TV presenter… except that the picture is not quite the right Wright, if you get my meaning. Perhaps the web page producer was influenced by the Arsenal fans’ chant of the Eighties and Nineties: “One Ian Wright – There’s only one Ian Wright.”

Desk bears brunt of office sex-romp

The late Lord Rothermere may have been a fierce guardian of the Daily Mail’s upstanding image, but he was also a pragmatist, Paul Dacre revealed at his Media Society Awards dinner.

Outraged that a star columnist had been caught having sex with a features writer on an office desk, Rothermere called the editor of the time demanding the columnist be fired.

“Trouble is,” the editor explained, “we’ll lose sales if he goes.” “Very well, then sack the feature writer,” the boss retorted. “But if that happens,” the editor responded, “she’ll be snapped up by the Express.”

There was a long silence. “In that case, get rid of that bloody desk!”

Soldiers up in arms over lack of news

To keep “Our Boys” in the Gulf happy, assorted national newspapers are sent out to them daily.

GIs are not so well served, however. Instead of getting their “own” daily, USA Today or the New York Post or the Chicago Tribune for instance, they get copies of the Stars and Stripes – the military magazine.

“If UK troops went to the NAAFI to find only Soldier on sale, and not the Mail, The Sun and the Star, they’d mutiny,” said one circulation chief this week.

Is this a case of the pot and the kettle?

The committee of MPs investigating intrusion by the press has itself been accused of an invasion of privacy.

Copies of confidential evidence about the way press coverage has affected the lives of individuals presented by the PressWise Trust were distributed to the press and public only to be withdrawn when the error was discovered.

Before making his departure after giving evidence Mike Jempson, director of the PressWise Trust, accused the committee of an “appalling invasion of privacy of people” whose lives, he claimed, had already been “messed up”.

Communication problem

Kate Ash may be communicating clearly to everyone apart from the sub-editor on the Sidmouth Herald in Devon – or was this glaring headline literal a deliberate ploy?

“Am I communcating clearly to you all?”

Times for a recheck

The Times, 24 February: “They spent the first 45 minutes shooting and missing with a comic innacuracy.”

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − nineteen =

CLOSE
CLOSE