Defamation and libel

By PA Media Lawyer 21 May 13:24
Harry Potter author J K Rowling has been "fully vindicated and her reputation restored" following a newspaper's apology over allegations that she wrote a "sob story" containing false claims about her time as a single mother, the High Court was told today.
By PA Mediapoint 15 May 13:19
The Daily Mail has lost its challenge against a High Court ruling that author JK Rowling should be allowed to read a unilateral statement in open court as part of the settlement of a libel claim.
By PA Mediapoint and Press Gazette 07 May 13:55
A UKIP general election candidate intended to express a statement of fact when they claimed three Labour MPs knew many of the details of child sexual exploitatio in Rotherham, a High Court judge as ruled.
By William Turvill and Press Association 29 April 9:57
A former detective has been ordered to pay hundreds of thousands of pounds to the McCann family following a libel case in a Portuguese court.
By William Turvill 15 April 13:14
The Liberal Democrat election manifesto calls for action from Parliament if the press continues to refuse to sign up to a regulator which complies with the Leveson report.
By Dominic Ponsford 07 April 15:34
The Mail on Sunday, Sun and Grazia have all apologised to supermodel Kate Moss after mistakenly reporting that she was picked up from a party in an ambulance.
By PA Media Lawyer 02 April 9:25
A former chairman of Salisbury City Football Club accepted a public apology from the publisher of the Salisbury Journal over a story which reported a player's comments that he had been "bankrupt a few times". (Picture: Reuters)
By PA Media Lawyer 01 April 17:14
A businessman has accepted a public apology and a donation to the charity Save the Children over an allegation in the Daily Mirror that he had "courted controversy" by dealing with the regime of Syrian leader Bashar al-Assad.
By PA Media Lawyer 24 March 8:43
Helal Uddin Abbas sued Mohamed Yousuf Shah, editor of the London Bangla newspaper, over material which appeared in the issue dated 15-21 October 2010.
By Dominic Ponsford 17 March 13:56
The Sunday Times filmed Tory co-Treasurer Peter Cruddas admitting that a foreign company could gain access to David Cameron and influence Government policy if it paid the party £250,000 a year.
By Dominic Ponsford 17 March 11:51
A £180,000 libel damages award to former Conservative Party co-treasurer Peter Cruddas has been reduced to £50,000 by the Court of Appeal.
By PA Mediapoint 04 March 11:53
The police officer at the centre of the notorious Downing Street "Plebgate" incident has accepted £80,000 damages in settlement of his libel action against former chief whip Andrew Mitchell.
By William Turvill 24 February 9:05
A former Conservative local council candidate has taken the United Kingdom to the European Court of Human Rights after he was blocked from suing Google over defamatory claims made on a blog.
By William Turvill 12 February 9:32
His Highness Prince Moulay Hicham Ben Addallah Al Alaoui of Morocco – known as Moulay Hicham (pictured, Reuters) – is claiming damages from Elaph over an October 2014 story.
By Nigel Tait and Isabella Piasecka 11 February 8:57
The non-denial denial has long been famous as a cringingly bad attempt to avoid blame (or telling the truth), where over-qualification either weakens the denial, or kills it completely. “I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky,” or “We have no plans [before the election] to introduce tuition fees.”
By PA Media Lawyer 06 February 9:15
Sir Gerry Loughran sued the newspaper's publisher over its coverage of a Public Account Committee report that criticised a company set up to provide a cutting-edge building for new biotech firms.
By William Turvill 04 February 10:06
Former News of the World news editor James Weatherup has won damages from The Guardian over an extract of Nick Davies's book, Hack Attack.
By William Turvill 23 January 9:35
Former England footballer Paul Gascoigne is suing Express Newspapers again after winning damages from publisher less than a year ago.
By PA Media Lawyer 22 January 9:47
Associated Newspapers does not dispute that Rowling is entitled to such a move - where the claimant alone makes a statement - but objects to a number of terms in the proposed draft.
By William Turvill 13 January 9:37
Andrew Coole and Gemma Coole, the owners and directors of A Coole Electrical, sued the broadcaster in London’s High Court for £100,000.

Pages