Mail and Express titles have committed most Editors' Code breaches under IPSO

The Independent Press Standards Organisation has upheld more complaints against the Express and Mail groups than any other newspaper titles. (Picture: Shutterstock)

In total, the press regulator has published details of 221 rulings since it replaced the Press Complaints Commission in September 2014.

Of these, 36 complaints have been upheld and 11 partly upheld. The regulator ruled that the Editors' Code of Practice was not breached in 173 cases. IPSO also published a ruling on the Sunday Mirror's Brooks Newmark story, although no complaint was made.

The Mail titles – Daily Mail, Mail on Sunday, Mail Online and Scottish Daily Mail –  have been the subject of the most IPSO adjudications, 24, with four upheld and one upheld in part. These breakdown as follows:

  • Daily Mail: 12 complaints, two upheld
     
  • Mail Online: Six complaints, one upheld, one upheld in part
     
  • Mail on Sunday: Five complaints, none upheld
     
  • Scottish Daily Mail: One complaint, upheld.

The Daily Express has had three complaints upheld out of eight adjudications and the Sunday Express has had one upheld complaint out og two adjudications.

The Daily Telegraph has had three complaints upheld against it out of 14 ruled on.

The Financial Times, Guardian, Observer, Independent titles and Evening Standard are not regulated by IPSO.

The other national newspapers – and their websites – have been the subject of 112 of the 220 complaints ruled on.

National newspaper titles Complaints ruled on Upheld Upheld in part Not upheld
Daily Mail, Scottish Daily Mail, Mail on Sunday, Mail Online 24 4 1 19
Daily/Sunday Telegraph 22 3 0 19
Daily/Sunday Mirror, People, Mirror.co.uk 14 1 0 13
The Times, Sunday Times Magazine 13 2 1 10
Daily Record, Sunday Mail 11 1 0 10
The Sun, Sun on Sunday 10 1 1 8
Daily/Sunday Express 10 4 0 6
Metro, Metro.co.uk 5 1 0 4
Daily Star, Daily Star Sunday 3 1 1 1

Below is the full list of complaints ruled on by IPSO. The list has been compiled by Press Gazette from IPSO's list of rulings.

Publication Complaints ruled on Upheld Upheld in part Not upheld
The Daily Telegraph 14 3 0 11
Daily Mail 12 2 0 10
The Times  12 2 1 9
Daily Record 10 1 0 9
Daily Mirror 9 0 0 9
The Sun 9 1 0 8
Daily Express 8 3 0 5
The Sunday Telegraph 8 0 0 8
Mail Online 6 1 1 4
The Mail on Sunday 5 0 0 5
Herald (Glasgow) 4 1 1 2
Metro 4 0 0 4
Belfast Telegraph 3 0 0 3
Birmingham Mail 3 1 0 2
Manchester Evening News 3 0 0 3
Mirror.co.uk 3 1 0 2
Ayrshire Post 2 1 0 1
Cornish Guardian 2 0 0 2
Daily Star 2 0 1 1
Dumfries and Galloway Standard 2 0 0 2
Edinburgh Evening News 2 2 0 0
Hendon and Finchley Times 2 0 0 2
Lancaster Guardian 2 0 0 2
Nottingham Post 2 0 0 2
Press and Journal 2 0 1 1
Sunday Express 2 1 0 1
Swindon Advertiser 2 0 0 2
Watford Observer 2 0 0 2
Witney Gazette 2 0 0 2
Barnsley Chronicle 1 0 0 1
Bedford Times and Citizen 1 0 0 1
Bedfordshire on Sunday 1 0 0 1
Berwick Advertiser 1 0 0 1
Best 1 1 0 0
Bridlington Free Press 1 0 0 1
Bristol Post 1 0 0 1
Chat 1 0 0 1
Chester Leader 1 1 0 0
Coatbridge Advertiser 1 0 0 1
Coventry Telegraph 1 1 0 0
Daily Star Sunday 1 1 0 0
Derby Telegraph 1 1 0 0
Dorset Echo 1 0 0 1
Dunfermline Press 1 0 0 1
Enfield Advertiser 1 0 0 1
Essex Chronicle 1 0 0 1
Evening Chronicle (Newcastle) 1 0 0 1
Evening News and Star 1 0 0 1
Event Magazine 1 0 0 1
Frome Standard 1 0 0 1
Get West London 1 0 0 1
Gloucestershire Echo 1 0 0 1
Hartlepool Mail 1 0 0 1
Herne Bay Gazette 1 1 0 0
Hinckley Times 1 0 0 1
Hull Daily Mail 1 0 0 1
Irish News 1 0 0 1
Kent Online 1 0 0 1
Kentish Gazette 1 0 1 0
Kimberley Advertiser 1 0 0 1
Lancashire Evening Post 1 1 0 0
Lancashire Telegraph 1 0 0 1
Leicester Mercury 1 0 0 1
Medway Messenger 1 0 0 1
Metro.co.uk 1 1 0 0
Mid Devon Advertiser 1 0 0 1
Motherwell Times and Bellshill Speaker  1 0 0 1
News and Star 1 0 0 1
North Devon Journal 1 0 0 1
Oxford Mail 1 0 0 1
Oxford Times 1 0 0 1
Perthshire Advertiser 1 0 0 1
Portadown Times 1 1 0 0
Press Gazette 1 0 1 0
Real People 1 1 0 0
Romsey Advertiser 1 0 0 1
Rutherglen Reformer 1 0 1 0
Scottish Daily Mail 1 1 0 0
Slough and Bucks Express 1 0 0 1
South Wales Echo 1 0 0 1
Southern Daily Echo 1 0 0 1
Sunday Herald 1 0 0 1
Sunday Life 1 1 0 0
Sunday Mail 1 0 0 1
Sunday Mirror 1 0 0 1
Sunday People 1 0 0 1
Sunday Post 1 0 0 1
Sunderland Echo 1 0 0 1
Surrey Comet 1 0 0 1
Take a Break 1 0 0 1
Telegraph and Argus 1 0 0 1
That’s Life 1 1 0 0
The Courier 1 1 0 0
The Impartial Reporter 1 0 0 1
The Scotsman 1 0 0 1
The Spectator  1 1 0 0
The Sun on Sunday 1 0 1 0
The Sunday Times Magazine 1 0 0 1
Times Literary Supplement 1 0 0 1
Wales on Sunday 1 0 0 1
Wales Online 1 0 0 1
Wanstead and Woodford Guardian 1 0 0 1
Western Gazette 1 0 0 1
Wetherby News 1 0 1 0
Wilthsire Times 1 0 1 0
Wilts and Gloucestershire Standard 1 1 0 0
Witham Times 1 0 0 1
Worcester News 1 0 0 1
Wrexham Leader 1 0 0 1
www.gestwestlondon.co.uk  1 0 0 1

 

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × one =

CLOSE
CLOSE