Latest news

Television | 23 September 14 : 13.11
The changes, introduced by the BBC Trust, state that the channel has to offer analysis of "issues of national and international concern" alongside "regular political coverage and topical debate".
Appointments | 22 September 14 : 06.19
Mark Shenton was sacked by Express Newspapers last December after photographs of him on a gay porn website in the United States were brought to the attention of his employer. He is now suing the publisher for unfair dismissal.
Photography | 23 September 14 : 10.35
The clip - the second showing the journalist to be circulated by Islamic State militants in less than a week - emerged in the early hours of this morning, according to reports.
Regionals | 22 September 14 : 11.04
The Oxford Mail has republished the list from its 2011 Scales of Justice column, rounding up cases from Oxford Magistrates Court.
| 22 September 14 : 09.09
Ed Balls unveiled an aggressive cuts strategy today - as he left an opponent bloodied in the annual football match between Labour and Lobby journalists.
Privacy | 19 September 14 : 15.38
Set up a week ago, the Change.org petition, which can be found here, calls on the Interception of Communications Commissioner Sir Anthony May to ensure that the Regulation of Investigatory Powers Act is not used by public authorities to secretly obtain journalists' phone records and identify confidential sources.
Nationals | 20 September 14 : 09.31
Daily Telegraph journalists have told how they and colleagues from the Daily Mail and Daily Express were "barred" from Alex Salmond's first press conference after the Scottish independence referendum.
Mobile | 19 September 14 : 11.13
Mail Online, Metro and the Mirror all attract more readers to their websites from mobiles than they do personal computers.
Nationals | 19 September 14 : 10.33
Kate and Gerry McCann took issue with a front-page Insight story from last year, which the couple said suggested they had kept "secret from investigating authorities a crucial piece of evidence concerning the disappearance of their daughter".
Regionals | 19 September 14 : 08.34
The Newcastle Journal, Newcastle Chronicle, Northern Echo, the Gazette, Yorkshire Post and Manchester Evening News will all carry the same front page message.
Nationals | 19 September 14 : 09.42
Press Gazette understands the Foreign and Commonwealth Office issued guidance to editors when the news broke yesterday afternoon urging that John Cantlie not be named.
Nationals | 18 September 14 : 15.51
Paul Randall, 49, found out the model was at a Westminster police station where he worked on 25 October 2006 and rang the tabloid newspaper which dispatched a photographer to the scene.
Broadcast | 18 September 14 : 16.21
A video has emerged on Youtube purporting to show a British journalist who is apparently being held by Islamic State.
Nationals | 18 September 14 : 11.51
The Metropolitan Police does not appear to know how many times it has seized the phone records of journalists and news organisations.
| 18 September 14 : 09.15
No Scottish daily newspaper (either home-grown or tartanised UK national) has backed a yes vote in today's independence referendum for the country.
Websites | 18 September 14 : 12.15
Mail Online continued its position as by far the most popular UK newspaper website in August 2014 attracting some 11.3 million browsers per day.
Broadcast | 18 September 14 : 10.36
The corporation has lodged a formal protest with the Russian authorities after the attack, which took place in the city of Astrakhan.

Media law

Sun files amended Plebgate libel defence claiming Andrew Mitchell called another PC a 'little shit'
Mitchell, Conservative MP for Sutton Coldfield, filed a claim for up to £150,000 last March after The Sun claimed in a September 2012 front page story that he had called police "fucking plebs" after they wouldn't let him wheel his bicycle through the gates of Downing Street. Mitchell described the allegation as "serious and offensive" in his claim form and said it was written to present him as "inexorably guilty". He also said that the paper was aware before publication that he denied using the words attributed to him.